banner de witvisser

SOLITH Fish - CrestaGURU Knowledge is power.De Graankorrel Oude Pekela.T Wisentbos DrontenWormenkwekerij WasseMarcel vd EyndeVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Gruppen Angelsport EmlichheimPreston Innovations.Hengelsport SappemeerHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Hengelsport Hennie Kruidenier.Verpa-Geers Groundbaits.

Vandaag (Zaterdag) was er nog een last minute koppelwedstrijd opgezet door de mannen van Urk. Er waren veertien koppels bereid om een hengeltje uit te gooien in de visrijke haven van URK. Ik werd in het begin van de week benaderd door Jeroen Jansen of ik wel met hem wilde koppelen in URK. Waarschijnlijk vroeg hij dit na mijn grote succes van vorige week.(grapje Jeroen) Ik moest eerst even kijken hoe dit uitkwam ik heb namelijk een druk programma en weinig tijd over. Aangezien ik ook de zondag ingepland had voor het ONK poker moest ik het eerst even met de directie overleggen.

Na drie dozen bonbons en een bos bloemen kreeg ik toestemming om een dag met Jeroen op stap te gaan. Normaal mag ik zo weg maar een dag met Jeroen op pad kost zo veel energie dat ik thuis kom gelijk op de bank plof en er geen beweging meer in zit. Na mijn toestemming heb ik Jeroen maar gevraagd om het aas te regelen zo dat ik hier geen werk mee had.

Jeroen zou mij zaterdagmorgen ophalen en we gingen samen die kant op. Als je dan nog niet wakker bent en je stapt bij Jeroen in de auto dan ben je zo bij de pinken. Na een gesprek van een kleine vijftig minuten van Jeroen waren we bij de haven aangekomen. Hier zag ik weer een aantal bekenden van vorige week maar ook een paar vissers die ik lang niet gezien had. Zoals de heren Hendriks en Wolters en de heren Kikkert en te Braake. Er werd al snel even bijgepraat en er kon geloot worden.

Jeroen pakte nummer twee in de westhaven en ik zei gelijk jij kunt ook niet loten. Je moest een hoog nummer pakken zei ik nog. Maar gelukkig kun je overal wel een visje vangen in de haven en we gingen naar de waterkant. Het was nog donker en we zagen nog niet veel. Het enige wat ik zag dat we twee toppers naast ons hadden zitten. Twee mannen die zeker bij de top van Nederland horen. Jan Willem Plekkenpol en Martijn Kroes waren onze buren. Dat werd een hele uitdaging om die een lesje te leren.

Het werd al wat lichter en toen zagen we het. Er zaten wel honderd aalscholvers in en rond het water. Daar zijn we als vissers niet blij mee. Er werd dan ook nog door een kleine groep Aalscholvers gedoken naar vis. Dit alles gebeurde midden in de Haven. Bij ons was het nog rustig wat die stropers betreft.  Toch de spullen maar opbouwen en er kon gevist worden. Het duurde niet lang of Jeroen had zijn eerste vis al te pakken. Even later was ik ook aan de beurt.

Het ging zo met vlagen door tot dat het wat rustiger was. We zagen de buren goed door vangen en vroegen ons af hoe dit kon. Ze visten op half water werd er gezegd en ik besloot gelijk om dit ook uit te proberen. En ja hoor daar ging het weer. De voorns hadden er weer zin in. Alleen het tempo van de toppers naast ons konden we niet bijhouden.

Voor meer foto's klik hier

Het ging bij ons redelijk door. We hoorden dat het aan de overkant bij de chinees erg slecht was en dat er al een paar koppels naar huis waren. Dit kwam dus door de Aalscholvers. Wij zaten gelukkig goed en vingen toch lekker door. Toch een goed nummer gepakt Jeroen. We vingen tussendoor ook nog een paar Windes. Na vier uur takelen kon er gewogen worden.

Er werd als eerst gewogen bij nummer zeven. Ongeveer de plek waar ik vorige week mijn twintig kilo heb gevangen. Hier was nu nog geen vijf kilo gevangen. Het was daar echt slecht. De Aalscholvers hebben daar goed de boel verziekt. Bij onze buren was het wel Jackpot. Zij wisten de wedstrijd overtuigend te winnen met maar liefst vierenvijftig kilo. Wij visten ons naar plaats twee in het vak met drieëndertig kilo. ( twintig kilo minder.)  Het vak bij de chinees werd gewonnen door Dave Martens en Rein Pal met ook een mooi gewicht. Deze mannen boden vijfenveertig kilo ter weging aan.

Al met al is er op enkele plaatsen weer goed gevangen. Ik zelf heb weer een leuke dag gehad en ik wil dan ook de mannen uit URK weer bedanken voor het organiseren van deze wedstrijd. Ook wil ik Jeroen bedanken voor de vermoeide dag. Moeten we maar een keer weer over doen. Aangezien jij je visje ook wel vangt is het voor herhaling vatbaar en zal ik de volgende keer jou bellen.

De Witvisser.

Voor meer foto's klik hier

SOLITH Fish - CrestaHengelsport SappemeerHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.GURU Knowledge is power.Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Verpa-Geers Groundbaits.Wormenkwekerij WasseT Wisentbos DrontenPreston Innovations.Marcel vd EyndeHengelsport Hennie Kruidenier.Gruppen Angelsport EmlichheimDe Graankorrel Oude Pekela.